وایر شمع کاربراتور پراید (Green sensor)

وایر شمع کاربراتور پراید

Green sensor

واير شمع کاربراتور پراید در برند Green sensor از بهترين نوع واير شمع مي باشد كه از  نمونه‌های بوبین دار است که در ساختار آنها یک لایه از جنس کروم و نیکل میباشد. مغزی باز هم از الیاف است تا مشکل نویز وجود نداشته باشد، به خاطر وجود لایه کروم و نیکل مشکل جذب رطوبت نیز از بین می‌رود و از طرفی مقاومت پایین آن باعث می‌شود تا سرعت انتقال جریان همانند کابل‌های سیمی، بالا باشد. یعنی این نوع وایر‌ها تمام مزایای کابل‌های سیمی و ابریشمی را با هم دارد. همچنین به خاطر داشتن لایه فلزی در لایه‌های آن، مشکل بزرگ قطع شدن وایر‌های ابریشمی برطرف شده است . لایه بعدی یک لایه محافظ روی این الیاف است که دور آن را رشته‌های فلزی در‌بر‌گرفته‌اند تا هم از ایجاد جریان‌های مغناطیسی مزاحم و تشکیل نویز و پارازیت جلوگیری کنند و هم به استحکام وایر بیفزایند. این لایه معمولا از آلیاژ‌های کروم، نیکل و یا مس است. لایه بعدی یک لایه ضخیم از عایق‌های فلزی است تا هم جریان بالای داخل وایر به بیرون درز نکند و اصطلاحا برق دزدی پیش نیاید و هم گرمای پیشرانه و محفظه موتور به الیاف رسانای اصلی صدمه‌ای وارد نکند. برای استحکام بخشیدن و از طرفی عایق‌تر شدن وایر در برابر گرما، یک لایه از الیاف شیشه نیز اطراف لایه عایق اصلی تابیده می‌شود. آخرین لایه و در واقع بیرونی‌ترین قسمت تشکیل‌دهنده وایر، بخش لاستیکی آن است که کاملا دیده می‌شود كه در وايرشمع کاربراتور پراید از جنس سيليكون مي باشد كه در برابر گرماي موتور مقاوم باشد .

وایر‌ شمع کاربراتور پراید از یک طرف که به کوئل یا دلکو متصل می‌شوند، دارای یک سری کوچک و ساده هستند که این درپوش کار جلوگیری از ورود رطوبت به داخل محل اتصال را نیز انجام می‌دهد، چرا که با ورود آب و رطوبت به محل اتصال وایر، چه از طرف سر شمع‌ها و چه از طرف سر کویل یا دلکو، پیشرانه یا نامیزان کار خواهد کرد و یا موتور روشن نخواهد شد که البته این مشکل در خودرو‌های کاربراتوری شایع‌تر از نمونه‌های انژکتوری است. این قسمت دارای یک سری فلزی است که فقط در روی خروجی‌های کویل و یا دلکو می‌نشیند و اتصال برقرار می‌شود. اما سر دیگر آن که به شمع‌ها متصل می‌شود، کمی پیچیده‌تر است. این قسمت درپوش و نشیمنگاه بزرگ‌تری دارد و عمل آب‌بندی و دفع حرارت در این منطقه مهم‌تر از سر دیگر است. جنس بیرونی این بخش سيلكوني است كه تحمل دماي ٢٥٠ درجه سانتي گراد را داشته باشد. در داخل آن در انتهایی‌ترین بخش وایر، یک مفتول فلزی دیده می‌شود که وظیفه آن، اتصال بهتر با سر شمع‌ها و قفل‌شدن در آن است. در انتهای این درپوش، مفتول فلزی دارای کمی برجستگی می‌شود تا در اثر کارکرد و به مرور زمان و تحت کشش قرار گرفتن، از بخش درپوش جدا نشود و در داخل آن نیز مغزی رسانای جریان قرار می‌گیرد که به مفتول اتصال دارد.

زماني كه با موارد زير روبرو ميشويد حتما واير شمع کاربراتور پراید را چك كنيد :

1_خام سوزی موتور در حالتی خودرو به طور عادی مصرف میکند.

 

2_​لرزش موتور هنگامی که اقدام به خاموش کردن خودرو  می‌کنید

 

3_استارت نخوردن موتور خودرو

 

4_​افزایش مصرف سوخت خودرو

 

روشهای  تست کردن وایر شمع کاربراتور پراید :

 

1_شمع را به وایرشمع جازده و به وزنه حداقل دو کیلو وصل و وایر را بالا بکشید. وایر باید وزنه را نگه دارد .

2_سرسیمها را به وزنه هشت کیلویی وصل کنید . وایر را بالا بکشیدقطعی نباید رخ دهد.

4_بمدت دو روز درمعرض آب نمک پنج درصد قرار دهید نباید  زنگ زدگی در سرسیمها  رخ دهد.

5_وایر شمع را نیم ساعت در فریزر قرار داده بعد از تقریباً 10 ثانیه در آون قرار دهید پوسیدگی نباید رخ دهد.

6_بمدت یک هفته در حرارت 180C در آون  پوسیدگی نباید اتفاق بیفتد.

بطور كلي هر دوبار كه شمع را تعويض مي كنيد بايد واير شمع را نيز عوض کرد

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن آزمایشی
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد
سبدخرید
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟