وایر شمع ای اف سون (Green sensor)

وایر شمع پژو EF7

Green sensor

در واير شمع پژو EF7 هر چقدر سرعت حركت الکترون‌ها در آن بالاتر برود، سرعت خودرو و مصرف آن به سمت و سوی بهتری حرکت می‌کند. وایر شمع پژو EF7 وظیفه مهم انتقال برق خروجی از سیستم جرقه زنی به شمع های موتور را دارد. در سیستم های جرقه زنی مدرن، وایر شمع به طور کلی حذف شده است و کوئل به صورت مستقیم روی شمع قرار گرفته است .

سر هر پايه ي كوئل يك قطعه مانند لاستیک وجود دارد كه به آن بوت گفته مي شود كه كوئل را به راحتي  به سر شمع ها متصل كند ، كارايي مشابه به واير را دارد كه حتي بعضيا به ان ها هم واير شمع مي گويند در صورتي كه اسم ان بوت میباشد و در انها سيمي بكار نمي رود . در داخل اين قسمت لاستيكي  يك تكه فنر فلزي از جنس استيل است كه به انتقال جريان از سر كوئل به سر شمع ها كمك مي  كند که این طرح از افت ولتاژ جلوگیری میکند. در برند Green sensor ان قسمت لاستيكي از جنس سيلیكون مي باشد كه مقاوم در برابر ٢٥٠ درجه سانتي گراد باشد و مانند خيلي از برند ها از مواد لاستيكي يا NBR و … استفاده نمي كند كه مقاومت ان در برابر گرما كم باشد

اتومبیل هایی که دارای این سیستم هستند عبارتند از: تندر ۹۰ و زانتیا و پژو ۲۰۶ و سمند EF7 …

زماني كه سر بوت ها ترك يا خوردگي يا پارگي  داشته سريعا بايد انها را تعویض کنیم به دليل انكه باعث برق دزدي و كاهش برق انتقالي به سر شمع ها مي شود و چون ولتاژ مناسب به سر شمع ها نميرسد جرقه به صورت درست انجام نمي شود و موجب بد كار كردن سيلندر می شود در نتیجه موارد زیر اتفاق می افتد :

  • قدرت موتور کاسته میشود
  • بالارفتن دمای موتور به دلیل فشار مضاعف بر موتور خودرو
  • سوخت ناقص موتور و افزایش مصرف سوخت خودرو
  • ریپ زدن موتور و لرزش موتور
  • بالارفتن آلایندگی گازهای خروجی اگزوز
  • برق دزدی در هنگام نشت بنزین و انفجار خودرو
  • ذوب شدن سر شمع و پلاتین و الکترود میانی

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید