صافی بنزین یک سرکج پراید (Green sensor)

صافی بنزین سرکج پراید

Green sensor

 

از زمان تولید صنعتی اتومبیل در اوایل قرن بیستم تا به امروز تقریبا اغلب اتومبیل های بنزینی یا گازوئیلی به نوعی از یک یا چند صافی برای تصفیه سوخت بهره میبردند.

وجود ناخالصی‌های مختلف در انواع سوخت حتی گاز طبیعی باعث لزوم استفاده از انواع صافی در ماشین آلات و دستگاه هایی که دارای موتور درون سوز هستند شده است.

ذرات معلق در مخازن سوخت جایگاه ها، تکه های فلزی و پلاستیکی حاصل فرسایش قطعات و شلنگ های سوخت در جایگاه ها، ذرات پوسیده و جدا شده باک و لوله های بنزین اتومبیل همه ناخالصی هایی هستند که باید توسط صافی از سوخت جدا شوند.

اهمیت صافی بنزین یک سرکج پراید در اتومبیل های امروزی

 

صافی بنزین یک سر کج پراید یکی از قطعات مهم و مصرفی اتومبیل های امروزی است. دلیل اهمیت بیشتر صافی بنزین پراید در اتومبیل های امروزی در مقایسه با گذشته تغییر سیستم سوخت رسانی اتومبیل ها از کاربراتوری به انژکتوری است .

در اتومبیل های کاربراتوری بنزین از درون چند ژیگلور عبور میکند که حداقل قطری حدود نیم میلیمتر دارند، اما در اتومبیل های انژکتوری هر انژکتور یا سوخت پاش دارای یک یا چند سوراخ بسیار ریز است که بسته به تعداد آن قطری کمتر از دو دهم میلیمتر دارد، از آنجایی که انژکتور برای زمانی کمتر از پنج هزارم ثانیه باز میشود و مجرای بسیار باریکی دارد ذرات بسیار ریز میتوانند مسیر پاشش سوخت را مسدود یا نیمه مسدود کنند.

 

در خودرو های کاربراتوری پمپ بنزین تنها بنزین را از باک به کاربراتور میرساند و خلاء ایجاد شده در مانیفولد بنزین داخل کاربراتور را از درون ژیگلورها به مانیفولد هدایت میکند، اما در خودرو های انژکتوری پمپ بنزین فشار لازم برای پاشش سوخت توسط انژکتورها را فراهم میکند. به همین خاطر کثیف بودن فیلتر بنزین علاوه بر کم شدن مقدار پاشش سوخت در انژکتورها باعث داغ کردن و آسیب به پمپ بنزین نیز مشود.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید