شمع موتور پایه بلند (NGK)

شمع موتور پایه بلند NGK

Green sensor

برند Green sensor به علت تمرکزی که روی بخش تنظیم موتور خودرو دارد شمع موتور هم به سبد کالایی خود افزوده است که دارای کیفیت درجه یک که یکی از آن ها شمع موتور پایه بلند NGK است

چند خطی در مورد شمع موتور یایه بلند NGK

گاهی اوقات نیز رسوباتی در سر شمع موتور پایه بلند NGK جمع می‌شود و در عملکرد صحیح آن اختلال ایجاد می‌کند. از شایع‌ترین خرابی شمع‌ها نیز به دود زده و سیاه شدن شمع‌ موتور پایه بلند NGK باید اشاره کرد که البته این نشان می‌دهد که در ترکیب نسبت هوا و بنزین خودرو مشکلاتی وجود دارد. گاهی اوقات نیز خاکستر سفید رنگ بر روی سر شمع قابل مشاهده است که بر اثر کیفیت سوخت ایجاد می‌شود ولی با این حال بر روی عملکرد این قطعه اثرگذار است.

گاهی اوقات نیز رسوباتی در سر شمع موتور پایه بلند NGK جمع خواهد شد و در عملکرد صحیح آن اختلال ایجاد می‌کند. از رایج ترین خرابی شمع‌ موتور پایه بلند NGK نیز به دود زده و سیاه شدن شمع‌ها باید اشاره کرد که البته این نشان می‌دهد که در ترکیب نسبت هوا و بنزین خودرو مشکلاتی وجود دارد. گاهی اوقات نیز خاکستر سفید رنگ بر روی سر شمع قابل مشاهده است که بر اثر کیفیت سوخت ایجاد می‌شود ولی با این حال بر روی عملکرد این قطعه اثرگذار است.

روغن زدگی  شمع موتور پایه بلند NGK نیز نشانه بدی برای مالک خودرو است چرا که به معنای ورود روغن به درون سیلندر، روغن سوزی موتور و تأثیر سوختن آن بر روی شمع است که باید هر چه سریع‌تر برای حل این مشکل به متخصص مراجعه کنید.

 

به از بین رفتن الکترودهای شمع نیز دقت کنید تا در صورت تغییرات نامناسب در اولین فرصت آن را تعویض کنید. همچنین اگر موتور خودرو در حالت ثابت سخت کار می‌کند ممکن است شمع‌های خودرو نیاز به سرویس داشته باشند. مصرف سوخت بیش از حد نیز ممکن است به دلیل عملکرد نا مناسب شمع‌ها و در نتیجه افزایش مصرف سوخت باشد. خام سوزی موتور و قدرت پایین موتور در زمان شتاب گرفتن نیز به شما گوشزد می‌کند که به فکر شمع جدیدی برای خودروی خود باشد.

تعویض شمع

به صورت معمول که شمع خودروها هر 25 هزار کیلومتر بررسی شده و در صورت نیاز حتماً تعویض شود.

دلایل خرابی شمع

  • حرارات بالا: یکی از علت‌های کاهش عمر شمع‌ها، دمای بالا و گرم‌شدن بیش از حد آن است. زیرا گاهی به دلیل زمان‌بندی اشتباه در احتراق هوا و ترکیب سوخت داخل سیلندر پیش از جرقه، دمای قطعه مذکور بالاتر از حد معمول می‌رود.
  • نشت روغن: دلیل دیگر خرابی زودهنگام شمع، آلودگی آن با روغن است. از آنجایی که درزبندی قطعه‌های پیشرانه به مرور زمان آسیب می‌بیند؛ نشت روغن به سایر قطعات موتور همچون شمع موتور پایه بلند NGK خودرو، انکار ناپذیر میباشد.

قطعه با کربن زیاد آلوده میشود: افزایش کربن موجود روی سر شمع، دلیل دیگری است که عمر قطعه را کم می‌کن

. انتقال

  • سوخت آلوده و استفاده از فیلتر هوای خراب، عاملینی هستند که به نشر بیش از حد کربن در موتور کمک می‌کنند

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن آزمایشی
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد
سبدخرید
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟