سوزن انژکتور پژو 206
Green sensor
مجموعه Green sensor به علت تمرکزی که روی بخش تنظیم موتور خودرو دارد سوزن انژکتور پژو 206 را به سبد محصولات خود اضافه کرده است سوزن انژکتور پژو 206 تمام استاندار هایی که برای سوخت رسانی مناسب هست را داراست و به آن سوزن سوخت پاش نیز گفته میشود که دارای اورینگ آبی است برای خودرو های پژو 206 پیکان و روآ میباشد
پیش درامدی در مورد سوزن انژکتور پژو 206
امروزه با پیشرفت تکنولوژی در خودروسازان به جای کاربراتور از انژکتور در بیشتر خودروهای امروزی استفاده میشود که به عنوان یکی از قطعات اصلی خودرو به حساب میآید و در قسمت ورودی سیلندر خودرو قرار میگیرد و عمل پاشش سوخت به داخل سیلندر را انجام میدهد. سوزن انژکتور در کنار اورینگ، فیلتر ورودی، بدنه انژکتور، سولونوئید، سوراخ خروجی و درپوش محافظ از اجزای تشکیلدهنده سیستم انژکتوری خودرو به شمار میرود که با یکدیگر عمل مخلوط کردن سوخت و هوا را با دقت و بهره وری بالاتری نسبت به کاربراتور انجام میشود
وظیفه سوزن انژکتور پژو 206
سوزن سیستم انژکتور در واقع وظیفه پاشش سوخت را به صورت کاملا پودری در داخل محفظه احتراق خودرو بر عهده دارد که پاشش سوخت بر روی سوپاپ هوا در زمان مکش صورت میگیرد و میزان پاشش توسط کامپیوتر خودرو به صورت کاملا زمانبندی شده انجام میشود؛ بنابراین هر چقدر ذرات سوخت ریزتر پاشش شوند، ترکیب آنها با هوا بهتر خواهد بود و احتراق کاملتر میشود و در نتیجه موتور خودرو بهتر کار میکند ..
خرابی سوزن انژکتور پژو 206 یا سوزن سوخت پاش پزو 206
- افت قدرت خودرو و روشن نشدن آن
- خاموش شدن موتور در هنگام کار کردن درجای خودرو یا حتی دور موتورهای پایین
- کاهش شتاب خودرو هنگام فشردن بیشتر پدال گاز
- ایجاد لرزش، ضربه و صدا در خودرو (اصطلاحا ۳ کار کردن موتور)
- روشن شدن چراغ چک خودرو
- مصرف سوخت خودرو افزایش پیدا میکند
- افزایش میزان تولید آلایندههای زیست محیطی در هنگام تست آلایندگی
اگر صاحب خودرو با سیستم سوخت رسانی انژکتوری هستید و با مشکل اصطلاحا ۳ کار کردن خودرو مواجه شدهاید، توصیه میکنیم به تعمیرگاه تخصصی خودرو خود مراجعه کرده و به سرویس و شستشو انژکتور اقدام کنید. متخصصین به صاحبان خودرو توصیه میکنند که پس از طی کردن هر ۲۰ هزار کیلومتر، سوزن انژکتور پژو 206 را چک کنند یا اگر دچار خرابی شد به تعویض آن بپردازیم