سنسور ABS پژو 206 چرخ جلو (Green sensor)

سنسور ABS پژو 206 چرخ جلو

Green sensor

درباره مجموعه Green sensor

مجموعه Green sensor با توجه به تمرکزی که روی بخش برق خودرو و تنظیم موتور اتومبیل دارد سنسور های ABS را به سبد محصولات خود اضافه کرده است که یکی از آن ها سنسور ABS پژو 206 چرخ جلو میباشد که مخصوص خودروی پژو 206 مدل قدیم است و به سنسور ABS پژو 206 سوکت آبی نیز معروف میباشد در قسمت چرخ جلو خودرو مورد استفاده قرار میگیرد این مدل سنسوری که در سبد کالایی Green میباشد از نوع زیمنس میباشد که به آن سنسور ABS پژو 206 چرخ جلو نیز گفته میشود که کیفیت متریال آن درجه یک میباشد و با توجه به این کیفیت بالا از قیمت بسیار مناسبی برخوردار است

حالا میخواهیم کمی در مورد علل خرابی سنسور ABS پژو 206 چرخ جلو صحبت کنیم

1– روشن شدن چراغ ABS اتومبیل از نشانه های خرابی سنسور ABS چرخ جلو پژو 206 چرخ جلو

روش بودن چراغ ABS از رایج ترین نشان دال بر معیوب بودن سنسورهای ABS است. وقتی که کوچکترین مشکلی در سنسور ABS پیش می‌آید صفحه کامپیوتر خودرویتان، داده‌های مربوط به مشکل را دریافت نموده و فوراً اقدام به روشن نمودن چراغ چک ABS در پشت صفحه آمپر می‌کند.

این چراغ شبیه به چراغ چک خرابی موتور خودروی شماست. در صورت روشن شدن چراغ چک ABS، در سریع‌ترین زمان ممکن خودرویتان را به تعمیرگاه برده و جهت بازدید و خواندن کد مشکل‌دار در سیستم ABS، آن را به یک مکانیک حرفه‌ای نشان دهید. هر گونه تعلل در انجام این کار می‌تواند خودروی شما را هر چه بیشتر مستعد تصادف کند. برای خواندن کد مشکل‌دار در سیستم ABS نیز می‌توان از یک اسکنر استفاده نمود. در نهایت، تعویض سنسور ABS به حل این مشکل کمک می‌کند.

2-  در زمان متوقف شدن خودرو تاخیر میوفتد

سیستم ABS به شما کمک می‌کند تا خودرویتان را در زمان سریع‌تری متوقف نمایید. تنها کافی است که پدال ترمز را به حد کافی فشار داده تا این سیستم عمل کند. بنابراین، وجود هر نوع خطا در سنسور ABS موجب می‌شود تا سیستم ABS خودرویتان فعال نشود.

در چنین زمانی، متوجه می‌شوید که خودرویتان زمانی بیشتری را نسبت به زمان معمول آن برای عمل متوقف شدن صرف می‌کند. همچنین شما ممکن است دچار حسی مثل سر خوردن و رهاشدگی در خودرویتان شوید. برای حل این مشکل خودرو را به یک تعمیرگاه برده و با یک اسکنر کدهای خطا را در سیستم ABS آن خوانده و رفع کنید.

3- ضربه زدن پدال ترمز در زمان عمل ترمزگیری

چنانچه  سنسور ABS پژو 206 چرخ جلو سیگنال خطایی را به واحد ABS ارسال کند، در زمان ترمزگیری تجربه‌ای از ضربه زدن پدال را خواهید داشت.

دلیل این وضع آن است که واحد کنترل ترمز خودرویتان به سبب دریافت اطلاعات غلط تصور می‌کند که در جاده‌ای لغزنده مشغول به رانندگی هستید در حالی که در عمل چنین نیست. برای حل نهایی این مشکل، اقدام به تعویض رینگ‌های ABS نمایید.

4- ضعف ترمزها در جاده‌های خیس

سنسورهای ABS اطلاعات با ارزشی را روانه سیستم ABS می‌کنند،اطلاعاتی که امکان پایداری را برای خودرویتان مهیا نموده و موجب چسبندگی آن در جاده‌هایی می‌شود که از سطوح لغزنده بیشتری برخوردارند. یخ‌زدگی و رطوبت بزرگترین دشمنان سیستم ترمز خودرویتان هستند و سیستم ABS در اغلب اوقات احتمالاً تنها سپر دفاعی خودروی شما در هنگام کاهش چسبندگی در فصل زمستان هست و در چنین موقعیتی، این سامانه حتی از نقش چه بسا مهم‌تری نسبت به تایرهای چهار فصل برخوردار است.

بنابراین اگر شما حس می‌کنید که در حال از دست دادن کنترل خود بر خودرو در هنگام عمل ترمزگیری در جاده‌های خیس هستید، این نشانی از آن است که سنسورهای ABS خودرویتان در شرایط بهینه خود قرار ندارند. با این‌حال، این امکان نیز وجود دارد که واحد کنترل ABS خودروی شما به نحو درستی نمی‌تواند عمل کند. برای حل این مشکل، ابتدا اقدام به تعمیر وایرهای معیوب در سیستم ABS نموده و در صورت نیاز، اقدام به تعویض کامل واحد کنترل ABS خودرویتان نمایید.

مشخصات فنی سنسور ABS چرخ جلو پژو 206 :

محدوده دمای کار -40~120 C
شدت جریا کاری 15 mA>
ولتاژ سطح بالا 1.48 ± 10%V
ولتاژ سطح پایین 0.48 ± 10%V
فاصله هوایی سنسور تا شاخص 1.5mm
ولتاژ ورودی 12 V
ارتفاع نصب سنسور 18.5 ± 0.2mm

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبدخرید