سنسور دریچه گاز ساژم پژو (Green sensor)

سنسور دریچه گاز ساژم پژو 405

Green sensor

سنسور دریچه گاز ساژم پژو 405 مخصوص خودروهای پژو مدل ساژم میباشد قیمت سنسور دریچه گاز ساژم پژو 405 با توجه به متریال و براش هایی که در آن به کار رفته است بسیار مناسب میباشد

سنسور موقعیت دریچه گاز ساژم پژو 405 وظیفه دارد که مقدار یا در درصد باز بودن دریچه گاز را سنجش کند و به کامپیوتر ارسال کند و اطلاعات این قظعه را در ECU برای محاسبه مقدار پاشش سوخت برای حالت های بسته بودن ، نیمه باز ، کامل باز و همچنین برای وضعیت های مختلفی از جمله شتاب گیری و کاهش شتاب بکار می رود .

نکته : زمانی که دور موتور بالا می باشد و ناگهان پدال گاز را رها می کنیم ، دریچه گاز سریعا بسته می شود و سنسور موقعیت دریچه گاز حالت بسته بودن را به  ECU اظلاع میدهد و ECU نیز جهت جلوگیری از افزایش بیش از حد آلودگی هوا ( بعلت تغییر زیاد نسبت هوا و بنزین ) و کنترل دور موتور ، اقدام به قطع پاشش سوخت ( توسط انژکتورها اتومبیل) و یا کاهش بسیار زیاد زمان پاشش سوخت می کند.

بنابراین سنسور موقعیت دریچه گاز ساژم پژو 405 از سنسورهای موثر در پاشش سوخت در حالت های دور آرام ، شتاب گیری ، کاهش شتاب و دورهای بالا می باشد .

اساس کار سنسور دریچه گاز ساژم پژو 405:

سنسور موقعیت دریچه گاز در حقیقت یک نوع پتانسیومتر ساده بوده که با تغییر اهرم دریچه گاز ، نه تنها پولکی دریچه گاز تغییر می کند بلکه پتانسیومتر دریچه گاز ( سنسور دریچه گاز ) نیز تغییر می کند . ولتاژ ورودی سنسور دریچه گاز 5V می باشد که با بازو بسته شدن دریچه گاز ولتاژ خروجی تغییر می کند . زمانی که پولکی بسته است در خودروهای ساژم ولتاژ خروجی باید بین 0.6V  تا 0.8V  باشد که این ولتاژ زاویه صفر را به ECU نشان می دهد که به میزان باز شدن پولکی ولتاژ خروجی بالا رفته درنتیجه زوایه دریچه گاز نیز تغییر می کند و از این طریق ECU متوجه می شود که پولکی دریچه گاز چند درجه باز شده است

سنسور دریجه گاز ساژم پژو 405 دارای 3 پایه است  :

پایه 1 : تغذیه +5 ولت ( مثبت )

پایه 2 : ارسال سیکنال با ولتاژ به ECU

پایه 3 : اتصال بدنه ( منفی )

نکته : در مواقعی که سنسور دریچه گاز خراب است ECU اطلاعات خود را از سنسور دور موتور به طور موقت دریافت می کند .

علائم خرابی سنسور دریچه گاز ساژم پژو 405:

  • در صورت خرابی این سنسور کد خطا در دستگاه دیاگ قابل مشاهده می باشد .
  • با توجه به اینکه ECU دقیقا نمی تواند زاویه دریچه گاز را متوجه شود میزان هوای ورودی را به درستی تشخیص نمی دهد درنتیجه خودرو در هنگام شتاب گیری تاخیر دارد و اصطلاحاً کوپ می کند.
  • بالا ماندن دور موتور در دور آرام
  • دیر و یا با تاخیر گاز خوردن (پدال گاز با دریچه و پشت آمپر یکسان نیست )
  • درحالت سرد بودن خودرو ،دور موتور نرمال ولی درحالت گرم شدن موتور ، دور موتور تا کاتاف بالا می رود.
  • نوسان در دورهای بالا بخاطر کثیفی و آب خوردگی
  • دود کردن موتور، گاهی اوقات با گاز دادن میزان دود کم یا زیاد می شود .
  • بالا نرفتن دور موتور از یک حد کاتاف به 3000 تا4000 نایل میشود.
  • با گاز دادن موتور خاموش می شود .(خودرو عطسه می زند.)
  • خودرو بین دور موتور 2500rpm تا 3000rpm حالت گرفتگی پیدا میکند.

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن آزمایشی
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد
سبدخرید
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟