سنسور دریچه گاز زیمنس دوشاخ پراید (Green sensor)

سنسور دریچه گاز دوشاخ پراید

Green sensor

سنسور دریجه گاز دو شاخ پراید دارای 3 پایه است :

پایه 1 :  منفی

پایه 2 : مثبت

پایه 3 : سیگنال

نکته : در مواقعی که سنسور دریچه گاز خراب باشد ECU اطلاعات خود را از سنسور دور موتور به طور موقت دریافت می کند .

علامت های خرابی سنسور دریچه گاز دوشاخ پراید:

  • در صورت خرابی این سنسور کد خطا در دستگاه دیاگ قابل مشاهده است .
  • با توجه به اینکه کامپیوتر دقیقا نمی تواند زاویه دریچه گاز را متوجه شود میزان هوای ورودی را به درستی تشخیص نمی دهد درنتیجه خودرو در هنگام شتاب گیری تاخیر دارد و اصطلاحاً کوپ می کند.
  • دور موتور بالا میماند در دور آرام خودرو
  • دیر و یا با تاخیر گاز خوردن خودرو
  • درحالت سرد بودن خودرو ،دور موتور نرمال ولی درحالت گرم شدن موتور ، دور موتور تا کاتاف بالا می رود.
  •  بخاطر کثیفی و آب خوردگی نوسان در دورهای بالا
  • دود کردن موتور، گاهی اوقات با گاز دادن میزان دود کم یا زیاد خواهد شد .
  • بالا نرفتن دور موتور از یک حد کاتاف به 3000 تا4000 خواهد رسید .
  • با گاز دادن موتور خاموش می شود .(خودرو عطسه می زند.)
  • خودرو بین دور موتور 2500rpm تا 3000rpm حالت گرفتگی دارد.

سنسور موقعیت دریچه گاز وظیفه دارد که درصد یا میزان باز بودن دریچه گاز را اندازه گیری کرده و به ECU ارسال کند و اطلاعات این سنسور در ECU برای محاسبه مقدار پاشش سوخت در وضعیت های بسته بودن ، نیمه باز ، کامل باز و همچنین برای وضعیت های مختلفی از جمله شتاب گیری و کاهش شتاب ( رها کردن ناگهانی پدال گاز ) بکار می رود .

نکته : زمانی که دور موتور بالا قرار گیرد و ناگهان پدال گاز را ول کنیم، دریچه گاز سریعا بسته می شود و سنسور موقعیت دریچه گاز حالت بسته بودن را به کامپیوتر اطلاع میدهد و ECU نیز جهت جلوگیری از افزایش بیش از حد آلودگی هوا ( بعلت تغییر زیاد نسبت هوا و بنزین ) و کنترل دور موتور ، اقدام به قطع پاشش سوخت ( توسط انژکتورها ) و یا کاهش بسیار زیاد زمان پاشش سوخت می نماید .

بنابراین سنسور موقعیت دریچه گاز یکی از سنسورهای موثر در پاشش سوخت در حالت های دور آرام ، شتاب گیری ، کاهش شتاب و دورهای بالا می باشد .

اساس کار سنسور دریچه گاز دوشاخ پراید:

سنسور موقعیت دریچه گاز در حقیقت یک نوع پتانسیومتر ساده بوده که با تغییر اهرم دریچه گاز ، نه تنها پولکی دریچه گاز تغییر می کند بلکه پتانسیومتر دریچه گاز ( سنسور دریچه گاز ) نیز تغییر می کند . ولتاژ ورودی سنسور دریچه گاز 5V می باشد که با بازو بسته شدن دریچه گاز ولتاژ خروجی تغییر می کند . زمانی که پولکی بسته است در خودروهای زیمنس ولتاژ خروجی باید بین 0.4V  تا 0.6V  باشد که این ولتاژ زاویه صفر را به ECU نشان می دهد که به میزان باز شدن پولکی ولتاژ خروجی بالا رفته درنتیجه زوایه دریچه گاز نیز تغییر می کند و از این طریق ECU متوجه می شود که پولکی دریچه گاز چند درجه باز شده است

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن آزمایشی
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد
سبدخرید
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟