سنسور اکسیژن پژو 206 تیپ 5
Green sensor
اطلاعاتی در مورد سنسور اکسیژن پژو 206 تیپ 5
مجموعه Green sensor با توجه به این که روی بخش تنظیم موتور خودرو متمرکز شده است یکی از مهم ترین قطعات این بخش که سنسور اکسیژن هست رو به سبد کالایی خود افزوده است.
که یکی از آن ها سنسور اکسیژن پژو 206 تیپ 5 میباشد که دارای تمامی استاندارد های خودروساز میباشد.
و مشخصات ظاهری آن سوکتی سبز و سیمی طوسی رنگ میباشد یک نکته مهم راجبه این سنسور این است که این سنسور برای خودرو پراید ساژم نیز کاربرد دار و مخصوص خودرو پراید ساژم نیز که به سنسور اکسیژن ساژم پراید میگویند
درآمدی بر سنسور اکسیژن پژو 206 تیپ 5
سنسور اکسیژن به وسیله کارخانه رابرت بوش در سال 1976 معرفی شده است و به سرعت به یکی از مهمترین فنآوریهای مسئول جهت کم شدن انتشار گازهای خروجی از اگزوز تبدیل شده است.
امروزه این دستگاه در طیف گستردهای از اتومبیلهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی تعبیه میشود و کار اصلی آن نظارت بر میزان اکسیژن موجود در اگزوز میباشد.
سنسور اکسیژنی که خراب شده، میتواند به خودرو و محیطزیست آسیب برساند؛ زیرا با وجود ترکیب اشتباهی از سوخت و اکسیژن در موتور، آلایندههای بیشتری از اگزوز خارج میشوند. مبدل کاتالیزوری همچنین میتواند آسیب بزرگی را متحمل شود؛ زیرا به منظور داشتن عملکردی صحیح، به ترکیب خاصی از اکسیژن متکی است.
سنسور اکسیژن پژو 206 تیپ 5 چگونه کار میکند؟
درصد اکسیژن موجود در موتور، به بسیاری از عوامل مانند دمای موتور، فشار فشارسنج و ارتفاع نیز بستگی دارد. سطح اکسیژن پایین، نتیجه ترکیبی قوی است؛ به این معنا که مقدار زیادی از سوخت پس از احتراق باقی میماند. از طرف دیگر میزان بالای اکسیژن، نتیجه ترکیبی ضعیف و سوخت ناکافی در سیستم است.
هردو نتیجه نامطلوب هستند و سنسور اکسیژن از آن آگاه است و بلافاصله سیگنال را به واحد کنترل موتور (ECU) ارسال میکند تا مقدار سوخت ورودی موتور را تنظیم کند.
به عبارتی دیگر، سنسور اکسیژن پژو 206 تیپ 5 موجود در خودرو، میزان اکسیژن موجود در گازهای خروجی از موتور را اندازهگیری میکند. این اطلاعات توسط ماژول کنترل نیرو (PCM) بررسی میشوند تا نسبت میزان هوا به سوخت مناسب برای موتور، در زمان واقعی تعیین شود. این سنسور در سیستم اگزوز قرار دارد و این امکان را میدهد تا موتور به شکلی کارآمد کار کند، که این امر به کنترل آلایندگی کمک میکند.