سنسور اکسیژن زیمنس بلند پراید یورو4 (Green sensor)

سنسور اکسیژن زیمنس بلند پراید یورو4

Green sensor

مجموعه Green sensor با توجه به تمرکزی که 10 سال هست رو روی بخش قطعات تنظیم موتور خودرو دارد سنسور اکسیژن زیمنس بلند پراید یورو4 را نیز به محصولات خود افزوده است که دارای کیفیت درجه یک و قیمت بسیار مناسبی است که هم برای قطعه فروشان هم مصرف کنندگان مناسب میباشد این سنسور مخصوص خودروی پراید و تیبا با سیستم یورو4 و خودروی رانا یا 206 نیز میباشد طول سیم این سنسور 37 سانتی متر میباشد که به سنسور اکسیژن زیمنس بلند پراید معروف شده است و در قسمت اگزوزو اتومبیل مورد نظر بسته میشود

سیم اکسیژن توسط کمپانی رابرت بوش در سال 1976 به دنیا شناسانده شد و به سرعت به یکی از مهم‌ترین فنآوری‌های مسئول جهت کاهش انتشار گازهای خروجی از اگزوز تبدیل شد. امروزه این دستگاه در طیف گسترده‌ای از اتومبیل‌های آسیایی، اروپایی و آمریکایی تعبیه می‌شود و کار اصلی‌ آن نظارت بر میزان اکسیژن موجود در اگزوز است.

سنسور اکسیژن زیمنس بلند پراید یورو4، می‌تواند به خودرو و محیط‌زیست آسیب برساند؛ زیرا با وجود ترکیب اشتباهی از سوخت و اکسیژن در موتور، آلاینده‌های بیشتری از اگزوز خارج می‌شوند. مبدل کاتالیزوری همچنین می‌تواند آسیب بزرگی را متحمل شود؛ زیرا به منظور داشتن عملکردی صحیح، به ترکیب خاصی از اکسیژن متکی است.

سنسور اکسیژن زیمنس بلند پراید یورو4 عملکردش چگونه است؟

درصد اکسیژن موجود در موتور، به بسیاری از عوامل مانند دمای موتور، فشار فشارسنج و ارتفاع نیز بستگی دارد. سطح اکسیژن پایین، نتیجه ترکیبی قوی است؛ به این معنا که مقدار زیادی از سوخت پس از احتراق باقی می‌ماند. از طرف دیگر میزان بالای اکسیژن، نتیجه ترکیبی ضعیف و سوخت ناکافی در سیستم است. هردو نتیجه نامطلوب هستند و سنسور اکسیژن از آن آگاه است و بلافاصله سیگنال را به واحد کنترل موتور (ECU)  ارسال می‌کند تا مقدار سوخت ورودی موتور را تنظیم کند.

به عبارتی دیگر، سنسور اکسیژن موجود در خودرو، میزان اکسیژن موجود در گازهای خروجی از موتور را اندازه‌گیری می‌کند. این اطلاعات توسط ماژول کنترل نیرو (PCM) بررسی می‌شوند تا نسبت میزان هوا به سوخت مناسب برای موتور، در زمان واقعی تعیین شود. این سنسور در سیستم اگزوز قرار دارد و این امکان را می‌دهد تا موتور به شکلی کارآمد کار کند، که این امر به کنترل آلایندگی کمک می‌کند.

هنگام اندازه‌گیری میزان اکسیژن، موقعیت مکانی بسیار مهم است و به‌همین‌دلیل است که در خودرو های جدید این سنسورها در دو مکان مختلف در داخل وسیله نقلیه قرار می‌گیرند. سنسورهای اکسیژن پایین‌دست، بین مبدل صدا خفه‌کن و مبدل کاتالیزوری قرار دارند، در حالی‌که سنسورهای بالادست، بین مانیفولد اگزوز و مبدل قرار می‌گیرند. موقعیت مکانی دومی پیشرفته‌تر است، زیرا وظیفه آن ارسال سیگنال‌های سطح اکسیژن به ECU است. مبدل پایین دست، نقش کاملاً متفاوتی دارد و وظیفه‌ آن اندازه‌گیری راندمان خود مبدل کاتالیزوری است .

اختلاف میزان اکسیژن بین اگزوز و هوای محیط ‌در درون سنسور اکسیژن سبب تولید ولتاژ نسبت جریان در میان حباب سرامیکی می‌شود. هرچه اختلاف اکسیژن بیشتر باشد‌، ولتاژ تولیدی سنسور نیز بیشتر خواهد بود. به طور نمونه یک سنسور اکسیژن هنگامی که مخلوط سوخت غنی است و اکسیژن محترق نشده کمی دراگزوز وجود دارد‌، ولتاژی در حدود 0.9 ولت تولید می‌کند. زمانی که مخلوط سوخت رقیق است‌، ولتاژ خروجی سنسور افت کرده و به حدود 0.2 ولت می‌رسد. هنگامی که مخلوط سوخت و هوا بالانس شده یا در نقطه‌ای ثابت در حدود 14.7 : 1 قرار گرفته‌، سنسور ولتاژی در حدود 0.45 ولت را تولید می‌کند.

نشانه های خرابی سنسور اکسیژن زیمنس بلند پراید یورو4

  •  چراغ چک مشین روشن میشود
  • اگزوز ماشین بوت سوخت بد به بیرون انتقال میدهد
  • مصرف سوخت اتومبیل بیشتر میشود
  • آلایندگی خودرو زیاد میشود
  • خودرو در شیب یالا ریپ میزند

عللی که باعث خراب شدن سنسور اکسیژن زیمنس بلند پراید یورو4 می شوند

  • بنزین بی کیفیت
  • شمع های خودرو معیوب باشد
  • سنسور اکسیژن خودرو بهش ضربه وارد شود

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن آزمایشی
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد
سبدخرید
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟