استپر موتور پژو 206 قدیم (Green sensor)

استپر موتور پژو 206 قدیم

Green sensor

نحوه عملکرد استپر موتور پژو 206 قدیم:

استپر موتور پژو 206 قدیم قطعه ای است که بر روی دریچه گاز موتورهاي انژکتوری قرار میگیرد ، که وظیفه اصلی این قطعه، روشن نگه داشتن خودرو در حالت دور آرام است.

این قطعه کوچک همانند بسیاری از قطعات دیگر خودرو توسط ECU یا کامپیوتر خودرو کنترل می گردد، ECU استپر را توسط 4 ترانزیستور کنترل می کند ، به این صورت که دو عدد از آن ها برای حرکت رو به جلو و دو عدد از آن ها برای حرکت رو به عقب استفاده می گردد. کامپیوتر خودرو با توجه به وضعیت خودرو و دمای موتور با فرستادن بار الکتریکی به این ترانزیستورها باعث می شود که دریچه استپر ( يا همان دريچه bypass ) باز یا بسته شود. هنگامی که دمای موتور به درجه مورد انتظار کامپیوتر خودرو برسد، آنگاه کامپیوتر دریچه استپر را در بسته ترین حالت قرار می دهد که دیگر هوای اضافی وارد موتور نگردد. هنگامی که شما پای خود را از روی پدال گاز بردارید، ECU به استپر فرمان می دهد که استپر دریچه ی خود را باز کرده تا هوای موتور از طریق این دریچه تامین گردد.

وظایف استپر موتور پژو 206 جدید:

1- ایجاد حالت ساسات در زمان سرد بودن موتور

2- کمک به تنظیم سوخت و هوای دور آرام و تثیت دور های ناپایدار موتور

3- تنظیم دور آرام در زمان گرفتن بار اضافی از موتور (کولر،فرمان هیدرولیک،….)

4- جلوگیری از بسته شدن سریع مسیر هوا زمانی که در سرعت بالا راننده به طور ناگهانی پا را از روی پدال گاز بر می دارد.

علل خرابی استپر موتور پژو 206 جدید:

  1. سرعت دور درجای ماشین کم است گویی ساسات خودرو خوب کار نمی کند.
  2. وقتی موتور گرم می شود دور موتور بالا می رود حتی تا 2000 دور در دقیقه هم می رسد.
  3. نوسان دور موتور در حین درجا کار کردن که معمولا با لرزش همراه است.
  4. خاموش شدن ماشین به خصوص در زمان رها کردن ناگهانی پدال گاز
  5. کاهش دور موتور به مقدار قابل توجه در زمان گرفتن کولر ودور ارام خودرو.
  6. گاز خوردن بی دلیل پس از روشن شدن موتور خودرو.
  7. ثابت نبودن بی دلیل دور موتور در دور ارام و کاهش افزایش دور خودرو بدون دليل

نكته بسيار مهم در صورتیکه موتور در موارد ذیل دچار ایراد نباشد و علائم بالا مشاهده شود باید نسبت به تعویض استپر موتور اقدام نمود.

1-خرابی سیستم سنسور موقیعت دریچه گاز

2-نشتی هوا در سیستم ورودی هوا

3-پاشش نا منظم سوخت از انژکتورها

4-معيوب بودن سیستم جرقه

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

متن آزمایشی
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد
سبدخرید
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟